Sustaining the natural world as the vital livelihood of future generations.

We support initiatives that generate new, socially relevant findings.

We need new ways to include the elderly in our daily lives.

Every person has a purpose in life and a place in the world.

Strengthening children and teens in their unique development potential.

Personal development results in changes that last for a lifetime.

By making grants, we help people to help themselves.

The act of giving requires us to commit our very hearts to the future of a project and to a group of people.

Setting tangible examples for the future of our world.

Personal contact with the people engaged in a project is crucial for us.

We help our project partners to realise their initiatives responsibly, for the well-being of others and of our society as a whole.

   

Publications

Bildungserfahrungen an Freien Alternativschulen
Eine Studie über Schüleraussagen zu Lernerfahrungen und Schulqualität
Randoll, Dirk / Graudenz, Ines / Peters, Jürgen
Springer-VS Wiesbaden 2016, 121 S. ISBN: 978-3-658-14635-1

Selbstverantwortliches Lernen an Freien Waldorfschulen. Ergebnisse eines Praxisforschungsprojektes. Beispiele aus der Unterrichtspraxis.
Harslem, Michael / Randoll, Dirk (Hrsg.) (2013) Kulturwissenschaftliche Beiträge der Alanus Hochschule für Kunst und Gesellschaft - Band 10. Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien, 2013. 250 S., 59 farb. Abb. ISBN 978-3-631-64388-4 (Hardcover), ISBN 978-3-653-03487-5 (eBook)

 

 

Segel setzen
Aufbruch zum selbstbestimmten Ruhestand von Menschen mit Behinderung
Ein Handbuch mit Erfahrungen und Praxisanleitungen aus dem Modellprojekt "Den Ruhestand gestalten lernen"/Westfälische Wilhelms-Universität Münster
Software AG – Stiftung (Hrsg.)
ISBN 978-3-910095-76-2

Alt und behindert
Wie sich der demografische Wandel auf das Leben von Menschen mit Behinderung auswirkt
Berliner Institut für Bevölkerung und Entwicklung (Hrsg.)
ISBN 978-3-9812473-2-9

Keine Zukunftsperspektiven für Schulen in freier Trägerschaft?
Rechtssprechung und Realität im Schutzbereich eines bedrohten Grundrechts
Schriften zum Öffentlichen Recht, Band 1039
Friedhelm Hufen & Johann Peter Vogel (Hrsg.)
Duncker & Humblot, Berlin 2006
ISBN 3-428-12124-4

Absolventen von Waldorfschulen
Eine empirische Studie zu Bildung und Lebensgestaltung
Heiner Barz, Dirk Randoll (Hrsg.)
VS Verlag für Sozialwissenschaften
ISBN 978-3-531-15405-3

Grenzen der Belastbarkeit privater Haushalte mit Schulgeld
Eine Untersuchung für das Land Baden-Württemberg
Bernd Eisinger, Peter K. Warndorf, Johannes Falterbaum, Jochen Feldt (Hrsg.)
Steinbeis-Transferzentrum Wirtschafts- und Sozialmanagement
ISBN 978-3-8334-8336-3

Bildungserfahrungen an Waldorfschulen
Empirische Studie zu Schulqualität und Lernerfahrungen
Liebenwein, Sylva / Barz, Heiner / Randoll, Dirk
Springer-VS Wiesbaden 2012, 256 S. ISBN: 978-3-531-18508-8

Bildungserfahrungen an Montessorischulen
Empirische Studie zu Schulqualität und Lernerfahrungen
Liebenwein, Sylva / Barz, Heiner / Randoll, Dirk
Springer-VS Wiesbaden 2013, 270 S. ISBN: 978-3-531-18507-1

"Ich bin Waldorflehrer"
Einstellungen, Erfahrungen, Diskussionspunkte - eine Befragungsstudie
Randoll, Dirk (Hrsg.)
Springer-VS Wiesbaden 2013, 303 S. ISBN: 978-3-531-19811-8